زندگینامه لیونل مسی

نیازمندی پیام سرا تاسیس سال 1386

زندگینامه لیونل مسی

۹۷ بازديد

زندگینامه لیونل مسیلیونل آندرس «لئو» مسی کوچیتینی (به اسپانیایی: Lionel Andrés "Leo" Messi Cuccittini) بازیکن فوتبال اهل کشور آرژانتین و عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. وی تنها بازیکن در تاریخ فوتبال است که شش بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال جهان و توپ طلای فیفا شده است.

نام کامل : لیونل آندرس مسی

نام مستعار: مارادونای کوچک ، کوتوله

ملیت: آرژانتین

باشگاه: بارسلونا

تاریخ تولد: 24/6/1987

سن: 33

محل تولد: روزاریو، آرژانتین

پست: مهاجم

قد: 170 سانتی متر

  وزن: 72 کیلوگرم

شماره پیراهن در باشگاه: 10

شماره پیراهن در تیم ملی: 10

پای تخصصی: چپ

زندگینامه لیونل مسی

لیونل آندرس «لئو» مسی کوچیتینی (به اسپانیایی: Lionel Andrés "Leo" Messi Cuccittini) بازیکن فوتبال اهل کشور آرژانتین و عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. وی تنها بازیکن در تاریخ فوتبال است که شش بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال جهان و توپ طلای فیفا شده است.

نام کامل : لیونل آندرس مسی

نام مستعار: مارادونای کوچک ، کوتوله

ملیت: آرژانتین

باشگاه: بارسلونا

تاریخ تولد: 24/6/1987

سن: 33

محل تولد: روزاریو، آرژانتین

پست: مهاجم

قد: 170 سانتی متر

  وزن: 72 کیلوگرم

شماره پیراهن در باشگاه: 10

شماره پیراهن در تیم ملی: 10

پای تخصصی: چپ

وب سایت رسمی:  www.leomessi.com

 

زندگی شخصی

 

لیونل آندرس مسی 24 ژوئن 1987 در روزاریو، سانتافه در کشور آرژانتین به دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه وقت بود.اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می گردد. جد او، آنجلو مسی در سال 1883 به آرژانتین مهاجرت کرده است. مسی از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. لیونل مسی در سال 1995 به نیوولز اولد بویز رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت. اخبار استقلال را ببینید.

لیونل مسی ۱۱ سال داشت که پزشکان تشخیص دادند دچار کمبود هورمون رشد است. باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد. آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.

بارسلونا

 

از سال 2003 در مقاطع مختلفی به تیم اصلی دعوت شد. اولین بازی اش را در سن 16 سال 4 ماه و 23 روزگی در مقابل پورتو خوزه مورینیو انجام داد. او به همراه چند بازیکن دیگر به تیم اصلی فراخوانده شده بودند. بعد از اولین جلسه تمرینی اش با تیم اصلی رونالدینیو به بازیکنان دیگر گفت این پسر 16 ساله روزی از او هم بهتر خواهد شد. رونالدینیو با مسی دوست شد و به او برادر کوچک می گفت. او به تیم جوانان باشگاه کمک کرد و این تیم را از سقوط نجات داد و بعد از اولین قرارداد حرفه ای اش را ثبت کرد. او قراردادی امضا کرد که مبلغ فسخش 30 میلیون یورو بود و هفته بعد با بازی در دسته دوم اسپانیا به 80 میلیون یورو نیز افزایش یافت.

مسی در تاریخ 1 می 2005 روی پاس رونالدینیو اولین گلش را برای تیم اول بارسلونا زد تا در آن مقطع به جوان ترین گلزن تاریخ بارسلونا تبدیل شود. در ژوئن 2005 و در 18 سالگی مسی اولین قرارداد حرفه‌ای اش را با بارسلونا امضا کرد. بند آزادسازی او 150 میلیون یورو بود که در آن مقطع و پس از بازی دوستانه با یوونتوس در جام خوان گمپر، اینتر حاضر بود آن را پرداخت کند. به گفته لاپورتا، آن زمان تنها زمانی بود که باشگاه واقعا احتمال داشت مسی را از دست بدهد. مسی که خیلی زود خودش را به ترکیب اصلی بارسلونا تحمیل کرده بود، حالا رسما یکی از بهترین بازیکنان دنیا محسوب می‌شد. با افت رونالدینیو، مسی به ستاره اول بارسلونا تبدیل شد و با نشستن پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم، اوج گرفت و برای چهار سال متوالی فاتح توپ طلا شد. مسی بعدها با رقم زدن یک سال به یاد ماندنی دیگر، توپ طلای سال 2015 را هم کسب کرد. او در این زمینه در کنار کریستیانو رونالدو، رکورددار است. مسی هم اکنون با 560 گل، بهترین گلزن تاریخ بارسلونا به شمار می‌رود. او با 388 گل، بهترین گلزن تاریخ لالیگا نیز هست. مسی با 103 گل، دومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود. مسی تاکنون 5 بار فاتح کفش طلای اروپا شده که از این نظر رکورددار است. مسی در تیم ملی آرژانتین نیز تاکنون 128 بار به میدان رفته و موفق به زدن 65 گل شده تا بهترین گلزن تاریخ آرژانتین هم لقب بگیرد. گرچه مسی با تیم ملی کشورش مدال طلای المپیک را کسب کرد اما در رده بزرگ سالان هرگز موفق به فتح جامی نشده است. او دو فینال کوپا آمریکا و یک فینال جام جهانی را با آرژانتین واگذار کرد. مسی تاکنون 33 جام معتبر با بارسلونا فتح کرده است. از جمله 4 لیگ قهرمانان اروپا، 9 لالیگا، 6 کوپا دل ری، 3 قهرمانی باشگاه‌های جهان و 8 سوپرکاپ اسپانیا. مسی پرافتخارترین بازیکن تاریخ بارسلونا است و بدون تردید بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه نیز هست. در پرسپولیس چه می گذرد؟

رابطه عاشقانه

مسی ابتدا با دختری بنام ماکارنو لموس رابطه عاشقانه ای داشت و سپس چند ماهی با یک مدل آرژانتینی بنام لوچیانو سالازار دیده شد

 ازدواج و فرزندان

لیونل مسی در سال 2009 با دختر همسایه قدیمی خود بنام آنتونلا روکازو در کاروان شادی  بعد از داربی بارسلونا و اسپانیول دیده شد، این زوج در 2 نوامبر 2012 صاحب اولین پسر خود بنام تیاگو شدند

دومین فرزند آنها در سپتامبر 2015 پسری بنام متئو بود، لیونل مسی و همسرش بعد از چندین سال زندگی در 30 ژوئن 2017 در یک هتل لوکس با 260 مهمان رسما ازدواج کردندآخرین فرزندشان هم در سال 2018 پسری بنام کیورو می باشدمسی ارتباط نزدیکی با خانواده دارد و همه امور حرفه ای اش توسط خانواده اداره می شود، پدرش از 14 سالگی مدیر برنامه اش بود، رودریگو یکی از برادرانش مدیر تبلیغات و برنامه ریز او است مادر و دیگر برادش هم سازمان های خیریه تحت نظر مسی را مدیریت می کنند خبر ورزشی را آنلاین در آبشار 24 دنبال کنید.

بنیاد خیریه

مسی در سال 2007 بنیاد خیریه ای بنام لئو مسی را تاسیس کرد که هدف ان حمایت از امور درمانی و تحصیلی کودکان آسیب پذیر است

نکته جالبی که در سالن ورزشی خانه مسی به چشم می‌خورد، استفاده از عکس‌های محمد علی کِلی، برترین بوکسور سنگین وزن تاریخ است. مسی علاقه خاصی به کلی دارد و دیدن عکس‌های او در هنگام تمرینات خانگی، به مسی قوت قلب می‌دهد.البته پیش از این مسی از علاقه خود به کِلی گفته بود. او به قدری به این بوکسور مسلمان علاقه دارد که حتی پیراهن‌هایی که عکس کِلی بر روی آن است را می‌پوشد.

لیونل مسی مسلمان شد؟

 

یک سایت فرانسوی به نقل از الشرق الاوسط یکی از روزنامه‌های مطرح خاورمیانه خبر داد که لیونل مسی ستاره فوتبال جهان و بازیکن بارسا مسلمان شده است.

الشرق الاوسط نوشت: «به نظر می‌رسد این خبر ۹۹ درصد صحت داشته باشد چرا که مسی در جایی گفته، اسلام دین صلح و عشق است و مسلمان بودن خیلی خوب است چرا که یک نوع هماهنگی بین اسلام و طبیعت انسان وجود دارد و هر فردی آزاد است دین خود را انتخاب کند.»

الشرق الاوسط آورده، «مسی برای انتخاب دین اسلام تحت تأثیر جریانی قرار نگرفته و امیدوار است دیگران هم در این راه با او برخورد منطقی داشته باشند.»

پیش از این هم ادعای مسلمانی شدن مسی مطرح شده بود اما نه تأیید شد و نه تکذیب.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.